Britské řízení leteckého provozu v animaci ukázalo, co způsobil v jednu červencovou neděli neproškolený pilot svým chováním, když s dronem létal kolem londýnského letiště Gatwick.
Na videu je vidět, jak situaci na radaru viděli kontroloři letového provozu.
Řízení provozu kvůli dronu z bezpečnostních důvodů na devět minut uzavřelo jednu ranvej a odklonilo veškerý provoz. Ve vzdušném prostoru však během pár minut došlo k dopravní zácpě a některá letadla musela odletět na okolní letiště, protože jim začalo docházet palivo.
Ačkoliv to vypadalo, že dron zmizel a není ve vzduchu, tak se za chvíli opět objevil, řízení letového provozu proto znovu muselo na pět minut odklonit veškerý provoz.
Na animaci se můžete podívat, co takový jeden nezkušený pilot svým neuváženým chováním způsobí. Proto se také vážně mluví o nutnosti registrace veškerých prodávaných hobby dronů, aby se minimalizovala pravděpodobnost výskytu takovýchto situací.
National Air Traffic Service (NATS) na konci videa říká, že každý uživatel dronu je pilot a musí se tedy řídit pravidly leteckého provozu s ohledem na ostatní.
Ve Velké Británii si piloti dronů mohou stáhnout bezplatně appku Drone Assist, která jim pomůže se zorientovat, zda se náhodou nepohybují v prostorách, které jsou vyhrazené jako bezletové pro drony.
V České republice mohou piloti dronů využít například aplikaci MAIA, za jejímž vývojem stojí česká firma UpVision. V jejím čele stojí Jakub Karas, který se také angažuje v profesní Alianci UAV.
[zdroj blog NATS]